СТАТТІ, ПУБЛІКАЦІЇ, ЛЕКЦІЇ

 Всі публікації   Рубрики   “Управління”


Тест на “їстівність” вашої бізнес-ідеї

10 жовтня 2013 р. | Автор/джерело: mindspace.ru
 48244

У світі достатньо хороших ідей. Хороших ідей, які погано працюють. Інтернет до відмови забитий неприкаяними стартапами, які не можуть себе окупити. У офлайні таких безхребетних проектів не менше - просто вони вмирають смиренніше.

Безхребетна ідея - це ідея без підстав на виживання: без вивіреної стратегії продажів і отримання прибутку.

Влучно прокоментував засилля стартапів і бізнес-ідей засновник і керуючий партнер Management Development Group inc. Дмитро Потапенко (Росія):

«Ідей не існує, існує пророблений концепт. Ти повинен розуміти свого клієнта. Ти повинен тримати його за причинне місце. Коли ти його знаєш, не треба приходити до мене, прийди до нього - і він віддасть тобі свої гроші».

Чи дозрів ринок для вашої ідеї ?

Для кожної ідеї потрібен свій ринок. І якщо його поки немає, можливо, час для вашої ідеї ще не настав. Не всім ідеям дано втілитися, а тим більше, - у прибутковому бізнесі. Але це не привід їх ігнорувати. Використовуйте їх для тренування підприємницької жилки. І будьте готові до того, що якщо вас якось вранці осінить, ви раптом зрозумієте: що це воно, те саме, те, що вам потрібно.

Всього 10 пунктів і ви зможете визначити привабливість ринку для вашої бізнес-ідеї і підготувати концепт. Для цього вам буде потрібно оцінити кожен з 10 факторів за шкалою від 0 до 10, де 0 - абсолютно непривабливий, а 10 - повністю привабливий. Отже, розпочнемо...

1. Терміновість

Наскільки терміново потрібно споживачеві те, що ви пропонуєте. Прокат старого фільму може і почекати, а ось прем’єра нового - ні, оскільки буває лише один раз.

2. Розміри ринку

Скільки споживачів активно і часто платять за подібне до того, що ви пропонуєте? Курси з плетіння кошиків під водою відвідують одиниці, а платними медичними послугами користуються мільйони.

3. Цінова стеля

Яка максимальна ціна, яку потенційний покупець готовий заплатити за товар, що подібний до вашого? За пачку льодяників - кілька центів, а за авіаносець - кілька мільйонів доларів.

4 . Витрати на залучення покупця

Наскільки легко залучити споживача? Скільки в середньому доведеться витратити сил і коштів на те, щоб укласти угоду? Ресторанчики вздовж федеральної автостради майже не витрачаються на те, щоб залучити клієнтів, а фірми, що виконують державний підряд, готові витратити мільйони аби отримати контракт на поставку.

5. Собівартість продукту

Скільки буде потрібно сил і коштів на розробку продукту, виробництво і доставку кінцевому споживачеві? Відправка файлів через інтернет не вартує майже нічого, тоді як на винахід продукту і будівництво фабрики для його виробництва можуть знадобитися мільйони.

6 . Унікальність пропозиції

Наскільки унікальна ваша пропозиція у порівнянні з аналогічними на ринку і як швидко її можуть скопіювати потенційні конкуренти? Існує незліченна безліч перукарень, а от компаній, що пропонують приватним особам космічні подорожі, - одиниці.

7. Швидкість виходу на ринок

Наскільки швидко ви зможете створити щось на продаж? Підстригти сусідський газон можна за кілька годин, а щоб відкрити банк, - потрібно кілька років.

8. Обсяг первинних вкладень

Скільки потрібно вкласти у справу, перш ніж ви зможете почати роботу? Щоб надавати послуги з прибирання будинку, потрібен тільки недорогий набір ганчірок - щіток і побутової хімії, а у сфері золотодобування доведеться витратити не один мільйон на купівлю землі та обладнання.

9 . Додаткова пропозиція

Що ще ви зможете продати споживачеві укупі зі своїм основним продуктом? Ті, хто купує бритву, захочуть придбати запасний блок лез і крем для гоління, а той, хто купив літаючу тарілку фрісбі вже придбав усе, що йому потрібно, і за нової прийде лише тоді, коли зламається стара.

10. Сталість

Скільки доведеться попрацювати, щоб, створивши первинну пропозицію, функціонувати далі? Отримання доходу від бізнес-консультування вимагає постійної роботи, а книгу можна написати, видати і забути про неї.

Тепер порахуємо бали. Якщо у вас вийшло менше 50, то, швидше за все, варто відмовитися від задуманого. Якщо 75 і більше, ваша ідея виглядає дуже привабливою - дійте! Якщо ж від 50 до 75, - ваша задумка прибуток, звичайно, принесе, але для повного успіху доведеться неабияк попітніти, так що гарненько зважте свої сили.

 Повна версія


 Facebook
 Коментарі